دو غزل

هواى وصال

 

در پیچ و تــــــــاب گیسوى دلبر، ترانه است             دل بـــــــــــرده فدایى هر شاخ شانــــــه است

جان در هــــــــواى دیدن رخسار ماه توست             در مسجد و کنیســــه نشستن بهانــــــه است

در صیــــــــد عــــــارفان و ز هستى رمیدگان            زلفت چـو دام و، خــــال لبت همچو دانــه است

انـــــدر وصــــــــال روى تو اى شمس تابناک            اشکــــــــم چــــو سیل جــانب دریـــا روانه است

در کــوى دوست، فصل جوانى به سر رسید             باید چــــــه کرد؟ این همه جــور زمـــانــــه است

امــــــواج حُسن دوست، چو دریاى بى‏کران              این مستِ تشنه کــــامْ غمش در کــــرانه است

میخـــــــــــانه در هواى وصالش طرب کنان               مطرب به رقص و شـــادى و چنگ و چَغانه است








طبیب عشق

 

غـــــــــــم دل با که بگویم که مرا یارى نیست         جز تـــــــــو اى روحِ روان، هیچ مددکارى نیست

غم عشق تو به جان است و نگویم به کسى           که در این بــــــــادیه غمزده، غمخوارى نیست

راز دل را نتوانــــــــــــــــــم به کسـى بگشایم           که در این دیــــــــــــر مغان رازنگهدارى نیست

ساقى، از ساغـــــر لبـــــریز ز مـــى دم بـربند            که در این میکـــــده مى‏زده، هشیارى نیست

درد من، عشق تــــــو و بستر من؛ بستر مرگ           جز تواَم هیچ طبیببــــــى و پــــــرستارى نیست

لطف کن، لطف و گـــــــذر کن به سر بـــالینم              که به بیمــــــــــارى من جان تو، بیمارى نیست

 قلـــــــــم ســـــرخ کشم بر ورق دفتر خویش              هان که در عشق من و حُسن تو، گفتارى نیست

نظرات 3 + ارسال نظر
اشنا جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 03:26 ق.ظ http://yahoo.com

سلام بر استاد پیر.
اول :بگم موزیک متن خیلی دلنشین.و رمانتیک هست.
دوم: عرض کنم خذمتتون: بابا جان خودم باور کردم این شعرا مال امام هستن.
شما شک دارین؟
سوم :همیشه خودم اولین نظر رو میدم پس ازم ممنون باشید.
چهارم:حالابریم سر اصل مطلب.اره خدایی که اشعار با مسماییه.
ولی دیگه تکراری ننویسین.
جدید بفرستین
اینها رو قبلا هم فرستاده بودین.
به هر حال موفق باشین.و مرسی.
ما منتظر ازین جدید تر ها استیم.
حق نگهدار.

بهار جمعه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 06:20 ب.ظ http://bahar68.blogsky.com

سلام علیکم
اولا خدمت آشنای گرامی عارضم که ((همیشه )) شما اولین نظرو نمی نویسین ! پس خواهشا منت نذارین :)
دوما که جناب استاد بنده عاجزانه شعرزده شده می باشم ! لطفا کمی تغییرات لازم را لحاظ فرمایید !
با تشکر : من

اشنا شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 05:34 ب.ظ http://yahoo.com

علیک سلام به خانم یا اقای بهار من هم خدمت شما عرض کنم بنده برای استاد نظر میدم نه واسه شما.
پس منت سر شما نذاشتم لطفا به خودتون نگیرین.
سلام به استاد پیر .
شعراتون خیلی باحاله پس هر چقدر در چنته دارین بفرستین.
من همیشه منتظر شعرای قشنگتون هستم.
یا حق.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد