باورتون میشه که این اشعار از امام باشه ؟






مایه ناز


دست من بر سر زلفیْن تو بند است، امشب         با خبـــر بـــــاش که پایم به کمند است، امشب

جان من درخور یک بوسه اى از لعل تو نیست        قــدس من! باز بگو بوسه به چند است امشب؟

لب مـــن بـــــــــر لب چون لعل تو اى مایه ناز        مگسى سوخته بنشسته به قند است، امشب

 



بلاى هجران

 

هیچ دانى که ز هجران تو حالم چون شد؟        جگــرم، خون  و دلم، خون و سرشکم، خون شد

لب شیــــــرین تو اى مى‏زده، فرهادم کرد         جــــانم از هر دو جهان، رسته شد و مجنون شد

تار و پـــودم به هوا رفت و توانم بگسست         تــــــا به تار ســــــر زلف تــــــــو، دلم مفتون شد





استخاره

 

بهــــــار آمده، دستار زهد پاره کنید!             به پیش پیر مغان، رفته استشاره کنید!

سزد ز دانه انگور سُبحه اى سازید!             بــــــــراى رفتن میخانه، استخاره کنید!







بشارت باد

 

گرفتم ساغرى، از دست مستى           تعالى اللّه، چه مستى و چه دستى!

بشارت باد خاصــــان حـــــرم را!             که قصد کعبه دارد، بت پرستى1

 

 

1.       این دو بیت، منسوب به امام(س) است و نسخه‏اى دستنویس به خطّ ایشان، از این شعر موجود نیست؛ در نقلی دیگر بیت دوم چنین آمده

بُتى چون تو کجا در پرده ماند                              مگر از ننگِ چون من بت پرستى


نظرات 5 + ارسال نظر
بهار چهارشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 10:53 ب.ظ http://bahar68.blogsky.com

واقعا چقد این مصراع برازنده س!! :

((بهــــــار)) آمده، دستار زهد پاره کنید

اشنا پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 06:25 ق.ظ http://yahoo.com

سلام.
از این که به این سرعت به حرف این حقیر گوش فرا دادید و از اشعار بسیار زیبایتان برایم ارسال کردید دست شما مرسی.
بابا ای ول فکم افتاد.
این اشعار واقعنی مال امام بود؟
بسیار زیبا و دلنشین و خوندنیست.
یه جورایی خیلی شبیه به اشعار لسان الغیب (حافظ) بودن.
بازم ممنونم و منتظر شعر بعدی هستم.

دیونه فرشته مهربون پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:29 ب.ظ

سلام
آره باورم میشه
مگه امام دل نداره ؟
ولی دمش گرم خدایی ما که حال کردیم روحش شاد
راسی ویندوزم درست کردم حالا درسته ما سربازیم دانشجو اخراجی هستیم ولی درست کردن یه ویندوزو که بلدیم
چیزه حق نگهدارت
دست حق منظورم بود

هممم پنج‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 11:32 ب.ظ

هممم

[ بدون نام ] یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 04:55 ب.ظ

ای ول خیلی حال داد باحال.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد